表格设计

This section contains information about how to create a new database table in the design view.

打开要在其中建立新表格的数据库的数据库文件。点击「表格」图标。选择「在设计视图中创建表格」,可以建立一个新表格。

在设计视图中创建表格字段。

note

Each field can only accept data corresponding to the specified field type. For example, it is not possible to enter text in a number field. Memo fields in dBASE III format are references to internally-managed text files which can hold up to 64 kB text.


此外,您还可以为每个数据字段输入一个「说明」。说明文字显示在提示帮助的表格视图的标题栏中。

字段属性

为每个选中数据字段输入属性。取决于数据库类型,有些输入法可能不可用。

在「默认值」中,您可以为数据字段输入一个新建数据条目时预设的内容。当然这个内容可以修改。

在「必须输入」处,您可以定义这个数据字段是否可以空缺。

在「字段长度」处,因字段类型的不同可从列表框中选择一个设定。

请支持我们!